Veel gemaakte fouten bij het trainen van de buikspieren

Veel mensen willen graag wat vet verliezen en willen zichtbare buikspieren trainen. Jij wil natuurlijk jou buikspieren zo effectief mogelijk trainen. Hieronder bespreken we de meest gemaakte fouten bij het trainen van de buikspieren.

  • Je doet alleen crunches

Crunches staan bekend als dé oefening voor de buikspieren. Maar het is nooit goed om maar één oefening uit te voeren. De afwisseling tussen verschillende oefeningen zorgt ervoor dat de spieren goed getraind worden. Daarnaast is de uitvoering van crunches ook erg belangrijk. Bij een verkeerde uitvoering kun je schade aanrichten in je onderrug.

  • Je traint je buikspieren elke dag

Je wilt graag zichtbare buikspieren dus train je jou buikspieren elke dag…. dit helpt niet! Jou spieren hebben namelijk genoeg tijd nodig om te herstellen van de vorige training. Wanneer je niet genoeg rust krijgt, kan er schade ontstaan en dit verhindert de groei van de spieren.

Het is dus niet effectief elke dag je buikspieren te trainen. Zorg ervoor dat er tussen de trainingen van dezelfde spiergroep altijd twee dagen zit. Het is dus het meest effectief om een spiergroep twee keer per week te trainen.

  • Je doet geen compoundoefeningen

Compounds zijn oefeningen die meerdere spiergroepen tegelijkertijd in beweging brengen. Hier vind je voorbeelden van compound oefeningen.

De juiste compounds zorger er voor dat jou core goed ontwikkeld raakt. De spieren werken goed met elkaar samen, dit zorgt voor de ontwikkeling voor een sterke basis. Daarnaast kun je met compound oefeningen meer gewicht gebruiken, hierdoor creëer je een extra sterke groeiprikkel.

  • Je doet geen isolatie-oefeningen

Naast compound oefeningen zijn voor de buikspieren ook specifieke isolatie-oefeningen geschikt. Voor het beste resultaat kun je compoundoefeningen combineren met isolatie-oefeningen. Hier kun je meer lezen over compound en isolatie oefeningen.

  • Je wilt plaatselijk vet verbranden

Een veel gehoorde fabel is dat je plaatselijk vet kunt verbranden. Dit is dus een fabel! Het is niet mogelijk om op een bepaald deel van je lichaam vet te verbranden. Wanneer je zichtbare buikspieren wilt, moet je in het algemeen meer calorieën verbranden en niet alleen met je buikspieren. Je moet dus je vetpercentage in het algemeen laten dalen.

  • Je denkt dat alleen buikspieren trainen genoeg is

Wanneer je zichtbare buikspieren wilt, moet je meer doen dan alleen buikspieren trainen. Je vetpercentage moet als geheel laag zijn. De beste manier om daarvoor te zorgen is om goed op je voeding te letten en om ook over de rest van je lichaam zware krachttraining te doen. Voor meer tips voor het verlagen van het vetpercentage klik hier.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *