De meest gemaakte fouten in de sportschool

Veel mensen halen niet het maximale uit hun training door veel gemaakte fouten in de sportschool. Deze fouten kunnen onder andere zorgen voor blessures. Wil jij nou wel alles uit je training halen? Lees verder en kijk of jij je schuldig maakt aan een van de meest gemaakte fouten in de sportschool.

 

          Geen warming-up of cooling down

De sportschool binnen lopen en meteen beginnen aan de training is een van de meest gemaakte fouten. Op deze manier is de kans op blessures erg groot. Om blessures te voorkomen moet je jou spieren even warm maken voor de training. Vergeet ook de cooling down niet zodat jouw spieren weer even bij kunnen komen.

–          Slechte uitvoering van de oefening

Een goede houding bij het uitvoeren van de oefeningen is belangrijk om blessures te voorkomen. Weet je nou niet helemaal zeker of je de oefening goed uitvoert, klik dan hier voor een overzicht van fitnessoefeningen of vraag het aan een trainer in de sportschool.

 

–          Te weinig of te veel rust tussen de sets

Te weinig rust tussen de sets door kan leiden tot een verminderde prestatie en dus tot minder resultaat. Dus neem tussen de sets door voldoende rust, drink even wat of schut je spieren even los. Maar te lang rust tussen de sets is ook niet goed. Wil je meer lezen over de rusttijd tussen de sets door? Klik dan hier.

 

–          Geen variatie in oefeningen en gewicht

Doe jij elke dag dezelfde oefeningen? Probeer dan wat meer variatie in jou trainingsschema aan te brengen. Jouw spieren wennen aan de oefeningen. Dus om vooruitgang te blijven boeken, is het belangrijk om af te wisselen in oefeningen en in gewicht.

 

–          Niet met het juiste gewicht trainen

Sommige mensen pakken een te zwaar gewicht waardoor de houding en uitvoering niet meer goed is of ze gaan het compenseren met andere spieren. Dit kan zorgen voor blessures en uitblijvend resultaat. Pak iets minder gewicht en voer de oefening goed en rustig uit.

Daarnaast zijn er ook mensen die een te licht gewicht pakken. Probeer eens een zwaarder gewicht. Je moet jezelf blijven uitdagen om je doelen te bereiken.

 

–          Continue op de mobiel kijken

Een muziekje opzetten kan geen kwaad, maar als jij continue op je telefoon zit haal je niet het maximale uit je training. Dus leg je telefoon aan de kant! Houd je focus bij het sporten.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *