Eiwitrijk ontbijtje

Eiwitten zijn erg gezond. Eiwitten leveren aminozuren, deze zijn erg belangrijk voor het in stand houden en het opbouwen van spiermassa. Daarnaast zorgen eiwitten ervoor dat je langer gevuld bent, hierdoor heb je pas na lange tijd weer trek. Als je de dag met een eiwitrijk ontbijt begint, krijgt het lichaam meteen belangrijke bouwstoffen binnen. Hieronder enkele ideetjes voor een lekker en eiwitrijk ontbijt. De meeste mensen hebben ’s ochtends vaak weinig tijd en daarom staan hieronder wat gemakkelijke ontbijtjes die binnen een paar minuten te bereiden zijn.

Crackers met Hüttenkäse

Een gemakkelijk en snel te maken ontbijtje.

Wat heb je nodig?ingredienten

–         Crackers

–          Hüttenkäse

 

 

–          Cherrytomaatjes/snack tomaatjes

–          Peper

 

Stap 1: Pak 2 crackers

Stap 2: Doe 30/35 gram Hüttenkäse per cracker

Stap 3: Snij de tomaatjes door midden en leg deze op de Hüttenkäse

Stap 4: Doe er een beetje peper op.

hüttenkäse

Voedingsstoffen:

Met dit ontbijtje krijg je het volgende binnen:

–          13 gram eiwitten

–          21 gram koolhydraten

–          6,5 gram vetten

–          197 calorieën

 

Skyr met noten

Wat heb je nodig?ingredienten2

–          Skyr

–          Walnoten

–          Pijnboompitten

Wil je variëren qua noten? Klik hier voor meer informatie over verschillende soorten noten.

De reden dat ik Skyr gebruik in plaats van kwark is omdat in Skyr 1,5 keer zoveel eiwitten inzitten dan in kwark.

 

Stap 1: pak een kom en doe er 200 gram Skyr in

Stap 2: doe er 20 gram walnoten over

Stap 3: doe er 5 gram pijnboompitten in

 

Voedingsstoffen:

Met dit ontbijtje krijg je het volgende binnen:skyr

–          26,3 gram eiwitten

–          9,1 gram koolhydraten

–          16,6  gram vetten

–          295 calorieën

Dit ontbijt bevat wel wat meer vetten, dit komt door de walnoten. Deze bevatten wat meer vetten, maar dit zijn wel gezonden vetten.

 

Eiwitten shake met fruit

Eiwitten shake is gemakkelijk te maken. Je gooit de poeder in een shakebeker samen met water of melk en klaar. Vaak zijn deze shakes niet heel smakelijk. Om deze shake beter te laten smaken kun je deze mengen met verschillende soorten fruit. Zo krijg je eigenlijk een smoothie maar dan eentje die veel eiwitten bevat.

Wat heb je nodig?

–          1 banaan

–          150 gram aardbeien

–          100 gram blauwe bessen

–          ½ tot ¾ glas melk

–          Eiwitpoeder

 

Stap 1: Stop de banaan samen met de aardbeien en blauwe bessen in de blender

Stap 2: Doe de melk erbijaardbei

Stap 3: Voeg de eiwitpoeder toe

Stap 4: Blenden maar

 

Tip: Om ’s ochtends tijd te besparen kun je de aardbeien en blauwe bessen van te voren portioneren en in de vriezer stoppen. Zodat je ’s ochtends deze alleen maar uit de vriezer hoeft te halen en in de blender hoeft te stoppen.

Heb je liever andere ingrediënten kijk dan op https://smoothiesmuller.nl/ voor meer smoothies. Wanneer je er een schepje eiwitpoeder aan toevoegt heb je eigenlijk een smoothie, maar dan eentje die veel eiwitten bevat.

 

Voedingsstoffen:

Met dit ontbijtje krijg je het volgende binnen:

–          35 gram eiwitten

–          61 gram koolhydraten

–          4 gram vetten

–          409 calorieën

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *